All Evenimente Hair Make-up Nails Noutati Sfaturi Uncategorized

Ioana Stratulat, make-up artist, despre alimentatia ce protejeaza pielea

Pentru că vara este deja aici, m-am gândit că ar fi cât se poate de “sănătos” să vorbim despre soare, bronz și ultraviolete. Îmi place vara. Ce poate fi mai frumos decât piele bronzată, rochițe albe, sandale? Am ajuns să cred că soarele este mai mult o stare de spirit 🙂

Dar oricât de mult ne-ar plăcea soarele, nu trebuie să uităm că totul are un preț. Nu vreau să “distrug” nicio vacanță vorbind despre efectele nocive ale ultravioletelor. Le stim cu toții: arsuri, pistrui, pete, îmbătrânire, cancer. În schimb, am ales să povestesc despre ce putem face pentru a minimiza efectele nocive ale soarelui.

Minimul de protecție se rezumă la respectarea intervalul în care nu este bine să ne expunem la radiații și la aplicarea cremei cu factor de protecție solară. Cu cat FPS-ul este mai mic, cu atât loțiunea trebuie reaplicată mai des. Totuși, pentru a ne păstra pielea sănătoasă avem nevoie de mai mult decât atât. Așadar, vă propun o listă de alimente care ne vor ajuta pe termen lung și care pot întări mecanismul natural de apărare a pielii.

alimentatie-pentru-piele

Cireșele
Lăsând la o parte faptul că sunt delicioase, aceste fructe au un conținut ridicat de beta-caroten, precursorul vitaminei A, compus esențial pentru o piele frumoasă și o vedere ascuțită. De asemenea, cireșele conțin o cantitate mare de vitamina C cu rol în producerea colagenului. -Adio riduri!-

Rodia
Acest fruct conține foarte mulți antioxidanți care ne ajută în lupta cu radicalii liberi și îmbătrânirea celulelor. Pe lângă efectul anti-inflamatoriu, nutrienții din rodie au capacitatea de a diminua efectele nocive ale radiațiilor solare asupra pielii. Așadar, vara aceasta bem suc de rodii.

Peștele gras
Conținutul ridicat de acizi grași din acest pește (dacă nu vă place peștele puteți opta pentru avocado sau nuci) împreună cu vitamina E îți vor ajuta pielea să rămână hidratată și emoliată. În plus, somonul conține seleniu și proteine care ne ajută la regenerarea țesuturilor.

Ciupercile
Prin conținutul ridicat de seleniu, ciupercile ar putea fi vara asta “pălăriile” care ne păzesc de soare. Seleniul ajută corpul la producerea unui antioxidant extrem de puternic care ne protejează de radicalii liberi care se formează la nivelul pielii atunci când ne expunem la soare.

INAPOI LA ARTICOLE »


ARTICOLE RECOMANDATE